lördag 11 juli 2009

Ikväll.

Den här kvällen har jag insett en del saker.

Jag har bland annat insett att min bror har stora alkoholproblem. Han blir alltid fullast, beter sig sämst, så att inte bara jag blir rädd för honom.
Ikväll ringde han mig runt 3-tiden och ville att jag skulle hämta honom inne i stan. Jag; som den snälla lillasystern man är ställer självklart upp, för man vill ju inte att han ska råka illa ut, hamna i cellen, eller kanske slåss med någon.

När jag kommer in till stan så frågar han vad det är för fel på mig och säger att jag ska sticka därifrån, för han tänker verkligen inte åka med mig hem. Han börjar tjafsa med sin kompis han är ute med. En annan kille hotar honom på grund av hans beteende och säger att nästa gång han ser honom så smäller det.
Jag får sitta och be om ursäkt för människan.

Vi åker hemåt. På hemvägen pratar han i telefonen med nån kompis till honom i stan, och säger när vi nästan är hemma att jag absolut måste vända. Jag vägrar, eftersom att jag precis kom från stan, klockan är 5 på morgonen och jag vill sova. Han blir förbannad och hotar mig och säger att om jag inte åker in så ska jag nog ångra mig i framtiden. Ingen bryr sig ändå om vem jag är eller vad jag gör säger han.

Två timmar senare får jag äntligen ut människan ur bilen och jag kan åka hem.
Det var sista gången jag ställde upp för honom. Hoppas han inser själv snart att han borde söka upp AA.

Inga kommentarer: